Rok zalożenia 1976
PROFESJONALNY TUNING SAMOCHODOWY 
Katalog mocy

Nowości

Pomiar dymienia w silnikach diesla

Jak wiadomo duże dymienie jest zmorą silników diesla szczególnie tych ,które są  poddane nieumiejętnemu tuningowi , a nie posiadają filtra cząstek stałych / DPF ,FAP /
Zwiększanie mocy w silnikach turbodiesla polega głównie na zwiększeniu dawki paliwa.
      Niewielki wzrost dawki rzędu 10%  daje wzrost mocy  nie powodujący zauważalnego wzrostu dymienia. Dalszy wzrost jest ograniczony ilością powietrza ,które możemy dostarczyć do silnika.
Po przekroczeniu wartości granicznej dawki zwanej granicą dymienia wzrasta już tylko dymienie bez dalszego wzrostu mocy.
               Podawanie o ile wzrosła moc  bez określenia  jak zmieniło się dymienie jest nieprofesjonalne i tak naprawdę nic nie mówi o jakości pracy tunera .
Określenie ilości sadzy wydobywającej się  z rury wydechowej metodą na oko nie jest najlepszym rozwiązaniem i dlatego zastosowaliśmy pomiar w czasie umożliwiający w sposób bezstronny określić dymienie .
               Pomiar oparty jest na zasadzie Hartridge, czyli  prześwietlania całkowitej ilości spalin wiązką światła i porównania go z wartościami wzorcowymi .W celu uproszczenia odczytu używamy skali w której 0%  odpowiada brakowi zadymienia a 100 %  jest taką ilością sadzy ,która całkowicie nie przepuszcza światła.
..............Czyli widzimy ciemność jak mawiał jeden z klasyków naszego kina ............

       Tego typu pomiar jest bardzo czytelny i nie wprowadza niejasności różnymi trudno zrozumiałymi jednostkami .
Dymienie do 10%  jest praktycznie niezauważalne , 25% to granica rozsądku ,powyżej 40-50% tu już tylko generator dymu .
Pomiar dymienia  ma również olbrzymie znaczenie diagnostyczne.
Za duże  dymienie może być  spowodowane nieszczelnością układu dolotowego ,uszkodzeniem turbiny czy tez zaworu EGR. Zbyt małe świadczy na ogół o uszkodzeniu przepływomierza .

Badanie dymienia podczas tuningu jest bezpłatne .

Na wykresie przedstawiono typowy samochód tuningowany w naszej firmie.Przebieg dymienia jest równy i nie przekracza 15%  co przy wzroście parametrów o ponad 26 % jest wynikiem bardzo dobrym.
*Skala dymienia jest po prawej stronie wykresu od 0 do 46 %

Zapraszamy wszystkich ,którzy chcą mieć dobrze zrobiony tuning i znać parametry swego auta .



Wróć do Nowości
Warto przeczytać
Pomiar dymienia w silnikach diesla Pomiar dymienia w silnikach diesla
Jako jedna z niewielu  firm tuningowych wprowadzamy pomiar dymienia jako kolejny parametr ......
Nowa metoda regeneracja filtrów DPF, FAP oraz katalizatorów DCO  i AdBlue . Nowa metoda regeneracja filtrów DPF, FAP oraz katalizatorów DCO i AdBlue .
Całkowicie legalna metoda regeneracji DPF. Koszt od 600 zł
Masz turbodiesla koniecznie przeczytaj Masz turbodiesla koniecznie przeczytaj
Czego nie lubią samochody .Kilka rad dla chcących jeździć długo i bezawaryjnie 
Samochody marzeń Samochody marzeń
Zapraszamy wszystkich pasjonatów motoryzacji szczególnie tych którzy mają fantazje aby realizować swoje marzenia .
Leczymy samochody Leczymy samochody
Masz problem z samochodem?  nie zapala, szarpie, traci moc, nikt Ci nie może pomóc.Dobrze trafiłeś 
Stare jest piękne _samochody z  lat 80 Stare jest piękne _samochody z lat 80
Klasyczne piękne samochody znowu wracają do łask.
Lovato Smart dobra tania instalacja gazowa Lovato Smart dobra tania instalacja gazowa
Instalacja gazowa SMART firmy LOVATO to  wydajny i oszczędny wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego...
Warto też zobaczyć Warto też zobaczyć

Zapraszam do oglądnięcia nowo dodanych zdjęć w naszej galeri.

Uwaga gaz - przeczytaj! Uwaga gaz - przeczytaj!
Wybierając instalację gazową do samochodu kierujemy się przede wszystkim ceną. Z tego samego powodu decydujemy się na...
Ile za konia ? Ile za konia ?
Artykuł, który w bardzo prosty i obrazowy sposób pozwala określić zależność pomiędzy wzrostem mocy, kosztami i trwałościa silnika.
Zobacz, jakie to proste! Zobacz, jakie to proste!
Nasze usługi również w systemie ratalnym - instalacje gazowe, tuning, usługi serwisowe.
Jeżeli masz problem z uruchomieniem ciepłego samochodu z grupy TDI Jeżeli masz problem z uruchomieniem ciepłego samochodu z grupy TDI
zapraszamy do nas naprawiamy tą usterkę przez korekcje oprogramowania .
Chiptuning - przeczytaj !!! Chiptuning - przeczytaj !!!
Byłem u 2 tunerów... i nikt nie umiał połączyć się z komputerem silnika w moim aucie...
UWAGA na oszustów!!! UWAGA na oszustów!!!
  Od kilku tygodni dostajemy, telefony od naszych Klientów z informacją, iż nieuczciwe osoby wykorzystują nasze logo oraz podają się za nas.
Certyfikat CE Certyfikat CE
Nasza firma jako pierwsza w Polsce otrzymała certyfikat CE  na produkowane przez nas hamownie obciążeniowe
DPF zasada działania cześć 1 DPF zasada działania cześć 1
Filtry cząstek stałych  nieszczęście czy ekologiczna konieczność. Jak jeździć aby samochód ......
Nowość -Promocje Dedykowane dla Lotników Nowość -Promocje Dedykowane dla Lotników
  -czyli wszystkich którzy uwielbiają bujać w obłokach
Część 2_Programowe i mechaniczne usuwanie filtra cząstek stałych  DPF/FAP Część 2_Programowe i mechaniczne usuwanie filtra cząstek stałych DPF/FAP
Masz problem  z filtrem cząstek stałych FAP/DPF zapraszamy do nas .
Skoda dla Mistrza Skoda dla Mistrza
Tuning ze 105 na 175 KM  
Strona główna | Firma | Akademia tuningu | Klienci o nas | Galeria | Współpraca | Praca | Kontakt | Linki | Chiptuning | Powerbox | Tuning mechaniczny | Tuning ekstremalny | Instalacje gazowe | Serwis
GODULA MOTO SPORT Staniątki 419 32-005 Niepołomice
tel. (12) 644-75-55 e-mail: tuning@godula.pl
Wykonanie strony: Website | Twoja rozdzielczość