Powerbox_teoria
Moduł dodatkowy lub Power Box / jak kto woli po Angielsku /
Aby łatwiej zrozumieć sens zastosowania Power Box musimy porównać go do typowego tuningu chipowego w silnikach doładowanych .Ze względu na znikome efekty nie stosujemy Power Box-ów w silnikach wolnossących.
Chiptuning polega na zmianie kilkudziesięciu map i ich wzajemnych powiązań w programie sterownika układu wtryskowego, co w konsekwencji powoduje zmiany dawki wtrysku, ciśnienie szyny CR czy tez ciśnienie doładowania.
Jest to trudna praca wymagająca dużej wiedzy i doświadczenia z zakresu elektroniki i mechaniki .Dla dociekliwych mogę podać że w typowym programie turbo diesla jest od 6000 do 10 000 map i to nie jest pomyłka !!/oczywiście nie wszystkie się modyfikuje /
Ktoś mądry wpadł na pomysł , że zamiast zastanawiać nad działaniem programu setkami map ich zależności wystarczy dokonać tylko prostej zmiany jednego czy też kilku sygnałów wyjściowych aby efekt końcowy był zgodny z zamierzeniami.
I taka jest w największym skrócie istota działania boxa.
Moduły dodatkowe lub Power Box są urządzeniami elektronicznymi umożliwiającymi poprawę parametrów silnika beż ingerencji w oprogramowanie sterownika układu wtryskowego.
Każdy system wtryskowy wymaga stosowania odpowiadającego mu Power Boxa
Obecnie najczęściej stosujemy następujące systemy wtryskowe silników diesla.
1 Pompa wtryskowa VP37 - głównie samochody z grupy VW / Jest to najstarsze rozwiązanie obecnie już rzadziej stosowane .
2 Pompa wtryskowa VP44 - opel, audi, rozwiązanie nowocześniejsze od VP37 , ale obecnie stosowane bardzo rzadko.
3 Pompowtrysk PD- stosowane głównie w samochodach z grupy VW i stąd oznaczenie z języka niemieckiego PD czyli pompeduse
4 Common Rail CR najnowocześniejsze rozwiązanie ma już kilka kolejnych generacji większość firm korzysta z tego rozwiązania.
Porównując box i chiptuning widać wyraźnie że każde z nich ma swoje wady i zalety .
Chiptuning daje dużo większe możliwości ale jest znacznie trudniejszy natomiast Box ma mniejsze możliwości ale jego zaletą jest prostota montażu.
Kiedy stosujemy Power Box .
1 W samochodach, których chiptuning jest niemożliwy .
Głównie chodzi o samochody japońskie posiadające sterowniki które są praktycznie nieprogramowalne .
2 W samochodach na gwarancji – w ciągu kilku minut Box może być zdemontowany i unikamy wtedy zbędnych problemów .
3 W sytuacji kiedy sami chcemy sobie szybko zmieniać efekty tuningu /8 programów /, a nie chcemy stosować Osobistego Programatora Tuningowego OPT
W fazie projektowania założyliśmy , że nasze Power Box ma być alternatywą do tuningu chipowego
Zanim wprowadziliśmy nasze rozwiązanie na rynek było ono przez prawie 2 lata testowane na dziesiątkach samochodów różnych warunkach drogowych .Przez ten okres wprowadziliśmy wiele ciekawych usprawnień co gwarantuje doskonałe efekty i bezawaryjną prace . Obecnie dysponujemy tak wieloma różnymi rodzajami Power Box , że można je stosować w prawie w każdym modelu samochodu.
Czym się wyróżniają nasze Power Box
1-Urządzenie jest wpinane za pomocą fabrycznych wtyczek, co sprawia, że jest proste w montażu i demontażu. Przed wizytą w serwisie wystarczy odpiąć urządzenie, po wizycie podpiąć i znów cieszyć się dynamiczną jazdą. Gdy będziesz sprzedawał samochód możesz wypiąć urządzenie i wykorzystać ponownie w nowym pojeździe.
2-Oprogramowanie umożliwia 8 stopniowe zwiekszannie mocy przełączane prostym przełącznikiem dostępnym po otwarciu obudowy .
Opakowanie zawiera:
Urządzenie GMS Power Box
Paski mocujące
Instrukcję obsługi