Powerbox_teoria


  Moduł dodatkowy lub Power Box / jak kto woli po Angielsku /

Aby łatwiej zrozumieć sens zastosowania  Power Box  musimy porównać go do typowego tuningu chipowego w silnikach doładowanych .Ze względu na znikome efekty nie stosujemy Power Box-ów w silnikach wolnossących.
Chiptuning  polega na zmianie kilkudziesięciu  map i ich wzajemnych powiązań w programie sterownika układu wtryskowego, co w konsekwencji powoduje  zmiany  dawki wtrysku, ciśnienie szyny CR czy tez ciśnienie doładowania.
Jest to trudna praca wymagająca dużej wiedzy i doświadczenia z zakresu elektroniki i mechaniki .Dla dociekliwych mogę podać że w typowym programie turbo diesla jest od 6000  do 10 000 map i to nie jest pomyłka !!/oczywiście nie wszystkie się modyfikuje /
Ktoś mądry wpadł na pomysł , że zamiast  zastanawiać nad działaniem programu setkami map ich zależności  wystarczy  dokonać tylko prostej zmiany jednego czy też kilku sygnałów wyjściowych  aby efekt końcowy był zgodny z zamierzeniami.
I taka jest w największym skrócie istota działania boxa.
Moduły dodatkowe lub Power Box  są urządzeniami elektronicznymi umożliwiającymi poprawę parametrów silnika beż ingerencji w oprogramowanie sterownika układu wtryskowego.

Każdy system wtryskowy wymaga stosowania odpowiadającego mu Power Boxa

Obecnie najczęściej stosujemy następujące systemy wtryskowe silników diesla.

1 Pompa wtryskowa VP37  - głównie samochody z grupy VW / Jest to najstarsze rozwiązanie obecnie już rzadziej stosowane .
2 Pompa wtryskowa VP44 -  opel, audi,   rozwiązanie nowocześniejsze od VP37 , ale obecnie stosowane bardzo rzadko.
3 Pompowtrysk        PD-  stosowane głównie w  samochodach z grupy VW i stąd oznaczenie z języka niemieckiego PD czyli pompeduse
4 Common Rail         CR  najnowocześniejsze rozwiązanie ma już kilka kolejnych generacji większość firm  korzysta  z tego rozwiązania.


Porównując box i chiptuning  widać wyraźnie że każde z nich ma swoje wady i zalety .
Chiptuning daje dużo większe możliwości ale jest znacznie trudniejszy natomiast Box ma mniejsze możliwości ale jego zaletą jest prostota montażu.
Kiedy stosujemy  Power  Box .
1    W samochodach, których chiptuning jest niemożliwy .
           Głównie chodzi o samochody japońskie posiadające sterowniki które są praktycznie nieprogramowalne .
2    W samochodach na gwarancji – w ciągu kilku minut Box może być zdemontowany i unikamy wtedy zbędnych problemów .
3    W sytuacji kiedy sami chcemy sobie szybko zmieniać efekty tuningu /8 programów /, a nie chcemy stosować                                                                                                                                                           Osobistego Programatora Tuningowego OPT 

W fazie projektowania  założyliśmy , że nasze Power Box  ma być alternatywą do tuningu chipowego
Zanim wprowadziliśmy nasze rozwiązanie na rynek było ono przez prawie 2 lata testowane na dziesiątkach samochodów różnych warunkach drogowych .Przez ten okres wprowadziliśmy wiele ciekawych usprawnień co gwarantuje doskonałe efekty i bezawaryjną prace . Obecnie dysponujemy  tak wieloma  różnymi rodzajami Power Box , że można je  stosować w prawie w każdym modelu samochodu.
Czym się wyróżniają nasze Power  Box

1-Urządzenie jest wpinane za pomocą fabrycznych wtyczek, co sprawia, że jest proste w montażu i demontażu. Przed wizytą w serwisie wystarczy odpiąć urządzenie, po wizycie podpiąć i znów cieszyć się dynamiczną jazdą. Gdy będziesz sprzedawał samochód możesz wypiąć urządzenie i wykorzystać ponownie w nowym pojeździe.

2-Oprogramowanie umożliwia 8  stopniowe zwiekszannie mocy  przełączane prostym  przełącznikiem dostępnym po otwarciu obudowy .


Opakowanie zawiera:

Urządzenie GMS Power Box
Paski mocujące
Instrukcję obsługi


Do góry