Pierwszy raz trafił do nas nowy samochód z silnikiem 1.8T 150KM z zamontowaną
instalacją gazową. Producentem systemu wtrysku gazu była firma Tartarini.
    Samochód ten miał praktycznie zerowy przebieg, co mogło być przyczyną
nieznacznego obniżenia parametrów rzeczywistych w stosunku do danych katalogowych.
    Jak można zauważyć na wykresie, zasilanie gazem powoduje tylko nieznaczny
spadek wartości maksymalnych mocy i momentu. Niepokojąco wyglądają natomiast wahania
momentu obrotowego w zakresie obrotów użytecznych. Sugeruje to potrzebę regulacji
parametrów układu wtrysku gazu.
    Jak z tego wynika, nawet tak zaawansowane technicznie
instalacje jak powyższa, wymagają jeszcze bardzo precyzyjnego dostrojenia. Dotyczy to
zwłaszcza samochodów o nowoczesnej konstrukcji i co za tym idzie z rozbudowanym układem
sterującym pracą silnika.
Testowana Skoda Octavia nie była poddana przez nas jakimkolwiek modyfikacjom, a jedynie
sprawdziliśmy jej parametry na hamowni HOFMANN DYNATEST 300.
Przepraszamy za braki w tabelce, ale ze względu na fatalne warunki atmosferyczne nie
przeprowadziliśmy niestety testów drogowych.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o badaniach silników
kliknij tutaj >>
Jeżeli interesuje Cię teoria instalacji gazowych kliknij tutaj >>
|