Rozmiar: 26868 bajtów
OPIS MOC [KM/obr] MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.] 0-100 km/h [s] V-max [km/h] ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km
DANE PRODUCENTA 150/5700 210/1750 8,4 219 7,9
ZASILANIE BENZYNĄ 146,2/5860 204,4/2480 - - -
ZASILANIE GAZEM 142,1/5830 218,7/2570 - - -
 

SKODA OCTAVIA 1.8 T / 150KM

    Pierwszy raz trafił do nas nowy samochód z silnikiem 1.8T 150KM z zamontowaną instalacją gazową. Producentem systemu wtrysku gazu była firma Tartarini.
    Samochód ten miał praktycznie zerowy przebieg, co mogło być przyczyną nieznacznego obniżenia parametrów rzeczywistych w stosunku do danych katalogowych.
    Jak można zauważyć na wykresie, zasilanie gazem powoduje tylko nieznaczny spadek wartości maksymalnych mocy i momentu. Niepokojąco wyglądają natomiast wahania momentu obrotowego w zakresie obrotów użytecznych. Sugeruje to potrzebę regulacji parametrów układu wtrysku gazu.
    Jak z tego wynika, nawet tak zaawansowane technicznie instalacje jak powyższa, wymagają jeszcze bardzo precyzyjnego dostrojenia. Dotyczy to zwłaszcza samochodów o nowoczesnej konstrukcji i co za tym idzie z rozbudowanym układem sterującym pracą silnika.

Testowana Skoda Octavia nie była poddana przez nas jakimkolwiek modyfikacjom, a jedynie sprawdziliśmy jej parametry na hamowni HOFMANN DYNATEST 300. Przepraszamy za braki w tabelce, ale ze względu na fatalne warunki atmosferyczne nie przeprowadziliśmy niestety testów drogowych.



Jeśli chcesz wiedzieć więcej o badaniach silników kliknij tutaj >>

Jeżeli interesuje Cię teoria instalacji gazowych kliknij tutaj >>

Wstecz Strona GŁÓWNA