Data publikacji: 2.02.2010
Skoda 1.9 TDI wzrost mocy z 105 na 175 KM

Skoda dla Mistrza !!!
Samochodem do tuningu była skoda octavia 1.9 TDI na pompowtryskach o mocy katalogowej 105KM z przebiegiem ok 22 tys km .
Auto miało być użytkowane przez jednego z najlepszych polski kierowców wyścigowych młodego pokolenia jako samochód do jazdy, na co dzień oraz do treningu o parametrach znacznie przewyższających seryjne.
Testy na hamowni wykazały , że silnik jest w pełni sprawny i posiada nawet nieco lepsze parametry niż zakłada producent .
Po pierwszych modyfikacjach programowych okazało się, że można dojść do wartości rzędu 150 KM i momencie 360 Nm , ale wartość dymienia znacznie przekroczyła wartości dopuszczalne osiągając prawie 65% w skali Bosch .
Podczas próby znacznego zwiększenia ciśnienia doładowania nastąpiła awaria turbosprężarki .
Po analizie uszkodzenia oraz przeglądu dostępnych turbosprężarek wybraliśmy do zastosowania Garretta GT17 .
Montaż wymagał przeróbki mocowania do układu wydechowego, ale poza tym był bardzo prosty .
Kolejne testy pokazały, że był to świetny wybór charakterystyka przesunęła sie tylko o ok 200 Obr. natomiast turbo bezpiecznie znosiło bardzo wysokie ciśnienia .

Porównanie pracy tych turbosprężarek pokazane jest na wykresie 1
Dalsze prace wykazały, że jest możliwy wzrost mocy i spadek dymienia ,ale nastąpiły problemy z wysterowaniem turbiny, której praca była bardzo niestabilna .Koniecznym okazało się dokonanie bardzo znacznych zmian w oprogramowaniu .W efekcie po wykonaniu ponad 100 testów otrzymaliśmy dokładnie to, co było zakładane .
Moc ponad 175 KM i moment ograniczony do 390 Nm ze znikomym dymieniem poniżej 16% w skali Bosch .
Kolejnym krokiem było wykonanie programu, który powodował ograniczenie parametrów do 155KM i 360 Nm i dymienia poniżej 10%.
Seria oraz programy tuningowe zostały następnie wgrane do naszej najnowszej zabawki, czyli OPT /Osobisty Programator Tuningowy / który umożliwia dokonywania wielokrotnych zmian oprogramowania w celu dostosowania samochodu do aktualnych potrzeb.



Na wykresie powyżej przedstawiłem wyniki naszych modyfikacji .
WNIOSKI
Do osiągnięcia 175KM i 390 Nm wystarczy zmiana turbiny i dobre oprogramowanie.
Dalsza poprawa parametrów jest możliwa ,ale wymaga zmiany sprzęgła oraz zastosowania innego intercoolera i pompowtrysków .
Zapraszamy wszystkich którzy chcą mieć autka o takich parametrach , przyjemność z jazdy jest niesamowita.


« Wróć do listy tematów
Do góry
strona główna | firma | akademia tuningu | klienci o nas | galeria | współpraca | praca | kontakt | linki | chiptuning | tuning mechaniczny | tuning ekstremalny | instalacje gazowe | serwis |
Kopiowanie materiałów tylko za zgodą firmy Godula
Wykonanie strony: Website